2010. április 13., kedd

Zserbó-gombóc

Még húsvéte készült ez a mennyei édesség. Egy igazi csemege, kevés bűnözéssel.
Mostanában félek a szénhidráttól :-( Próbálok mindenhez teljes kiőrlésűt használni. Eddig több-kevesebb sikerem volt. Pizzatésztához, rántáshoz, nokedlihez működik. Pogácsában sajna méééég nem. (De próbálkozok!)

Szóval elgondoltam, hogy milyen édességet kéne enni húsvétkor, amiben kevés a szénhidrát. Mivel nem elég megbízható a sütőm, és még soha nem készítettem egyedül, lemondtam a zserbó lapok elkészítésétől. DE! Én imádom a diót, Mr. Smith pedig az aszalt sárgabarackot, van még saját készítésű baracklekvárom....tehát a zserbó alternatív változata lett a nyerő :-)

Íme!

Node, elárulom hozzá a titkokat.
Sajna nem saját kútfőből jött, de elvarázsolt rögtön a recept. http://csakapuffin.blogspot.com/2007/12/zserbgombcok.html

Sokat nem is változtattam rajta, remek így is!


Hozzávalók, nálam:
15 dkg aszalt sárgabarack
15 dkg darált dió
2 ek rum
1 ek víz
2 ek méz
3 ek. baracklekvár
A csokibevonathoz:
15 dkg ét tortabevonó/étcsoki
1 tk olaj

Jöjjön az elkészítés menete:
  • Az aszalt barackot beáztatjuk az alkoholba és a vízbe. Kis idő pihi, amíg meg nem dagad. Kb. 20perc
  • minden gombóc hozzávalót egy konyhai aprítóba dobjuk, majd jól összedolgozzuk, addig míg egy komoly masszát nem kapunk. Jóccakát! Be a hűtőbe!
  • Reggel (reggeli előtt éhgyomorra, kell egy kis önkontroll) gombóckákat formálunk belőlük, egy tálcára helyezzük őket és vissza újra a hűtőbe egy kis időbe! (most kell jól bereggilizni, valami sós jakával, h ne kívánd az édeset. Majd fogmosás!!!) 
  • Gőz fölött feloldunk pár kocka magas kakaó tartalmú csokit, hozzáadunk egy kanál olajat.
  • Attrakció!!! Kerítünk valahonnan egy kis hungarocellt és fogpiszkálót. Beleszúrjuk a pálcát egy hideg gombócba, majd irány a csokifürdő :-) nem mertem elsőre elmeríteni, mert nem tudtam, h mennyi lesz elég. Először csak félig mártottam. Majd ki a fürdőből és a végét beleszúrjuk a lapba és ott hagyjuk a felesleget lecsöpögni, a gombóckát pegid megszilárdítani.   
Ez a művelet már nem olyan hosszú, gyorsan elkészül, akár már a barátok-ismerősök is láthatják a CSODÁT! Pár percre még mehetnek a hűtőbe, majd tálalás. Gyorsan el fog fogyni, kb csak 20 darab :-( 

Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése