2010. április 8., csütörtök

Grissini

Olasz sós rágcsálnivaló, bor mellé is akár. 
Nagyobb bevásárlóközpontokban lehet vásárolni ilyet, de az bűn száraz....rozmaringos, fokhagymás, natúr sós ízben. Egyszer próbáltam, de soha többé....inkább elkészítem. 

Hozzávalók:
180 g fehér liszt,
250 g rétesliszt,
25 g friss élesztő,
300 ml tej,
2 ek só,
1 kk cukor,
25 g vaj,
reszelt sajt,
egy marék apróra vágott zöldpetrezselyem – bazsalikom vegyesen,
1 tojás a tetejére valamint lenmag 
Az élesztőt tejjel, cukorral felfuttatom, majd minden hozzávalót összedolgozok. Én a vajat olvasztva tettem bele, sőt ezesetben "véletlenül" dupla adag került bele :-)
Alaposan összedolgozzuk, majd hagyjuk kelni valami meleg helyen. (nekem van tupperes kelesztől, azzal csak 20 perc, mire kipukkasztja a tetőt :-) )
Deszkára helyezem és téglalap alakúra nyújtom, kb 7 mm vastagon. Az egyik oldalára sajtot reszelek, majd ráhajtom a másikat. Mégegyszer végig megyek rajta sodrófával, majd hosszúkás csikokra szelem.
A csíkokat két végüknél fogva összetekerem, mint a szaolncukros papírt :-) Nagyon óvatos munka, még így is hosszabb lesz, enged a méretéből. 
Az óriás bébiket tepsire teszem és tojássárgával megkenem, lenmaggal megszórom.
Két tepsi adag lesz ebből a mennyiségből, de egy biztos. Még aznap mind el is fogy. 
Sütőben kb 20 perc alatt elkészül. Sőőőt még ott is kicsit nől :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése