2010. április 21., szerda

Új tagok

Friss, mai képekkel készültem :-) 04.21.

Felcipeltem a folyosó lépcsőfordulójából a leandereket. Az abszolút top-top favorit növényem. megőrülök az illatáért, a látványáért a létéért. mindig a mediterránumot a déli könnyed életet juttatja eszembe. Ha csak ez az egy növényem lenne a loggián, akkor is még boldog ember lehetnék.
A fehér cserepes már a 3. szezont húzza le velem, a barna pedig a 2-at. most kissé még fakók, de kapnak levélfényt, ápolás és napfényt, majd szerintem 1-2 hét múlva magukhoz térnek és visszakapják életkedvüket.
Mindeketten nagyanyám növendékei, elég sokáig rágtam a fülét minden évben, hogy adjon nekem egy új darabot. Mivel idén tél végén beköltözött egy otthonba, ezért várható, hogy bővül a leander állományom.
  Az oregáno három hét alatt kinőtte a fűszernövény tároló ládát. Azért, hogy a többiek kapjanak elegendő napfényt és teret, muszáj volt átültetnem. Most egy csini cserepet kapott, remélem itt jól fogja magát érezni, gyökeret ereszt az új földben és tovább gyarapodik nálam. :-)
Átcsoportosítás volt a meténg családban. Eddig túl szélesen elterebélyesedett, és sajna csak egy oldalon nőtt. Csak a hátsó szegmensben nőtt, elől nem volt semmi. Egy oldalhajtást kiszedtem és előre hoztam a kép jobb oldalán lehet látni, h most már kicsit sűrűbb. Egy lámpát ki is kellett vennem cserébe.
Így, hogy a meténget kiszedtem egy kis darabot, jutott hely a két oldalán. A hétvégen pedig vettem két növényt az egyetem botanikus kertjétől. Csak annnyit tudok, hogy évelő és gyorsan terjed. Mutti tudja a nevét, meg fogom kérdezni. Ez az egyik, a meténg jobb oldalán.
Ő pedig a másik a bal oldalon. Mutatós, nem? Nekem nagyon tetszik, remélem lassan kicsit átveszi a terepet a két növény között. Hajrá, nőjj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése