2010. március 22., hétfő

Magyarázom a bizo.... blogomat.

Minden egy kellemes vasárnapon indult el.

Reggel mosolyogva, jó kedvvel ébredtem a barátommal. Még fél szemmel tévé mellett ébredeztem, szokás szerint a Spektrum tévén találtunk csak értelmes műsört. Épp a River Cottage c. sorozat futott, birkákról, őszi kerti munkákról, betakarításról, dzsem főzésről, meg ami kell. Sokat tanultam, nyertem ötletet bőven belőle. Ispiráló volt, tényleg :-)

Jött a következő lépés. Első reggeli kávé idén a terszon. Ami loggia, építészetileg. Első meleg napsugarak befogadása ÉS észrevettem, hogy lassan el kell kezdenem ápolni a kiskertemet.
A loggián van egy óriás virágláda, ami teljes hosszban végigfut, faltól falig. Évek óta itt nevelgetem a kinti növényeket. Kb. 4 méteres lehet, 30-40cm szélességgel, és minimum ugyanennyi mélységgel. Le is kéne mérnem, hoppá! Szóval erről a ládikóról fog szólni nagyrészt ez a blog. De tervben van már idénre még jó pár plussz ötlet, amit nem lövök le! Szóval lesz bőven tennivaló ezen a szűk 4-5 négyzetméteren :-)
Megittuk a kávét, indulás munkába! Én sajna hétvégén is dolgozok, ez egy ilyen dolog.... ott olvastam, hogy ma (márc. 21-én) van a téli-nyári napforduló, a TAVASZ első napja. Beindult az agyam.... hónapok óta olvasgatom a "többiek" blogjait és csodálom a lelkesedésüket, hitüket, szeretetüket. Az irígykedés szó találóbb lenne, de hát nem a legjobb. Lassan bennem is érett már valami hasonló, csak nem akartam én is "mezei" gasztro blogot indítani, mert nincs semmi olyan ötletem, amivel egyedi lehetnék :-) Nincs alerbiám, nincs különösebb vonzódásom egyik nemzet konyhájához sem, nem ismerkedtem eddig alaposan az extra alapanyagokkal.

Node, a kiskert gondozás és a kuktáskodás együtt már valami! Nyilalt belém az ötlet, még a gép előtt a munkahelyemen. Juppi, beindultak a hangyák az agyamban, kezdték termelni egymás után az ötleteket.
Munka vége, haza Anyukámhoz vasárnapi ebédre. Kaja után, úgy félvállról megkérdezi Mutti, h nincs e kedvem gyorsan végigszellőztetni a gyepet Vele. Hát hogyne! Ebéd után teli pocakkal ez a legjobb! Hogy miért nem nekem jutott eszembe :-) Megvédve magam: a családi házunk egy több mint 1000négyzetméteres telken áll, tehát óriási kert tartozik hozzá, halas tóval, sziklakerttel, lustházzal, módjával. Rövid 3 óra alatt a FELÉT megcsináltuk. (Na, innen IS van az, h a véremben van a kisgazdaság :-) )
Muttitól hazatértem, és kimentem a loggiára, hogy végignézzem pontosan a leendő blogom tárgyát. Még volt egy kis délutáni napfény, úgyhogy gyors lefényképezttem. (Előrebocsátom, hogy egyenlőre lusta voltam elővenni a "nagy"fényképezőgépet, inkább mobillal fotózok, mert az legalább mindig kéznél van! Tudom, hogy nem a legjobb minőség, bocsi...)

Jajj, nehogy kihagyjam a konyhát! Imádok enni és ezért meg kellett tanulnom már főzni. Bár egyedül élem hétköznapjaimat, van olyan alaklom bőven, amiért fakanalat ragadok és felkötöm a kötényt :-)
A konyha helyileg a nappali mellett van, ami mellett pedig a loggia található. Ez a három helyiség a fő eleme, lelke a lakásnak.

A nappaliban olvasok, netezek, tornászok, a konya-étkezőben főzök és falatozok. Vasárnap óta pedig beindult az élet a loggián is. Így remélem beindul az élet a blogon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése