2010. március 31., szerda

A Gyros házilag, mennyei.

Nem légből kapott mondat a cím. 


Szűkebb kis hazámban rengeteg albán és török nyitott üzletet és elkényeztet bennünket finomabbnál finomabb fogásokkal. Az én kedvencem inkább durum, de Mr. Smith-el inkább gyrost fogyasztok, mert Neki ez a szíve csücske. (A többi hely az enyém??? elpirul....)

A múlt héten "sógor"-éknál vásároltam be, ahol rengeteg organikus és bio péksüti felhozatalból válogathattam volna, de a szemem mégiscsak a félkész gyros tésztán akadt meg. 6db tenyérnyi pite került 2€-ba. Megáll az ész, hát nem hagyhattam ott!

Hétvégén tehát el is készítettem :-)
Hozzávalók:
Mártás:
- 4-6gerezd fokhagyma
- 1pohár tejföl
- ízlés szerint mustár, majonéz
- oregánó, rozmaring, só, bors
- egy-két csepp olaj (oliva, szőlőmag, stb.)
Ezeket összekeverem és pár órára a tálalás előttig hűtőben tárolom.

- Zöldségek: saláta, paradicsom, uborka, lila hagyma, kukorica, sárgarépa (tetszés szerint felvágva)
- Husi: opcionális. Pulyka vagy csirke csikokat görög fűszerrel, vagy oregánó-kakukkfű fűszerekkel bepácoljuk olivaolajjal és kisütjük.

Mindezt egyedi ízlés szerint belepakoljuk az 5-10 perc alatt készresütött pitákba.
Hajrá, remek lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése