2010. március 24., szerda

Bemutatnám a bolg TÁRGYÁT!

Március 21-én, a tavasz első napján örökítettem meg a loggiát.
Reggel kávézáskor döbbentem rá, h lassan ébred a természet, újjá kell varázsolnom a "kiskertemet". Igazodnom a természet szabályaihoz, szépen lassan kicsinosítok mindent.

Elhatározásaim:
- mivel elég nagy a belátás, magas/magasra növő növényekre lesz szükségem
- "kicsit" vonzódom a gasztronómiához, ezért, ha autentikus akarok lenni, muszáj friss fűszernövényeket használnom. Vásárolnom kell ezekből százat, ezeret. Eddig mentám és snidlingem volt, ezt nem ártana még bővítenem.
- Leánder buzi vagyok. Imádom az illatát, formáját, színeit. Nem utolsó sorban nekem mindig a mediterrán vidékek hangulatát idézik.

Elveim:
- környezett tudatos vagyok (remélhetőleg tudom majd gyűjteni az esővizet a locsolásokhoz. Ha módom lesz rá, mindenből újrahasznosíthatót szerzek be) Nuku nejlon szatyor!!!!
- előbbre valónak tartom a helyi, lokális termelőket/termesztőket (szeretném a kerti hozzávalokat helyi kisboltokban beszerezni)
- óvom magamat a vegyszerektől (ha lehet Bio növénytermesztést szeretnék végezni, ha vegyszereznem is kéne, kártevők-betegségek miatt, akkor először nem a kemikáliákhoz szeretnék fordulni, hanem valami természetes megoldást választanék)

Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha még beötlik valami, akkor azt majd pótolom. :-)

No, lássuk, mutatom a medvét.


Itt látható a loggia és a nem kis virágláda hozzá :-) A Jamaica zászló a múlt egy része miatt maradt kinn, most már lusta vagyok leszerelni, úgy a szívemhez nőtt.

Ez pedig a másik oldalról. Amint azt a burkolatból ki lehet számolni ;-) 1 méter széles és kb.6 méter hosszú létesítményről van szó. Tartozik hozzá egy ablak és egy óriás ablak (1,5x3 méter), valamint az ajtó, szúnyog hálóval. Telepítettem már a kényelmem miatt két darab karfás, dönthető, teljesen kipárnazható fa-széket és egy ici pici asztalt. A székek mellett vannak a kerti miniszerszámok(ásó, gereblye, földlazítő) és a régi, üres cserepek, amik várják, h jól megtöltsem már őket.

Induljunk el szépen a széléről. Ez a tavalyi mentám. :-) Biztos vagyok benne, h idén is lesz belőle "valami", mert annyira makacs és akaratos növény, hogy csak na! Tavaly is volt hozzá szerencsém bőven, hiszen a kedvenc kajám, a Kisir egyik fő alkotóeleme.

Ezek az örökzöldek lettek volna tavaly arra hivatottak, hogy szépen megnőve takarják a magánéletemet a szembeszomszédtól. Sajna nem tűrte jól az átültetést, ezért gyorsan elszáradtak már júliusra :-(

Akik már évek óta velem napoznak :-) A kövirázsákat 3 éve kaptam egy régi exem anyukájától. Már többször megritkítottam, de egyszerűen maradni akarnak. Az a száradt elszottyadt valaminek nem ismerem a nevét, sajna. Kiváncsi leszek, h megindul-e idén, vagy csak egy nyárra szólt a szerződésük. Nagyon szerettem ezt a növényt, mert kb 3-4 hetente hozott új kis lila virágokat. Sajna nagyon szeles a loggia, ezért az egész ládát majdhogynem tele telepítettem ezekkel a "gumi-növényekkel", mert nem engedte, h a földet kifújja a szél. Pláne a teraszkőre. Aztán majd én meg söpörhetem, mi? Örülnék, ha maradna idénre is....

A lieblingem közelről :-) Ezt még az előző lakók hagyták nekem örökül. Valamilyen futó növény lehet, roppant temékeny és gyönyörű. Már 3 éve gyönyröködhetek benne, minden nyáron. :-) Néha napján hajt ki egy kis virág, lila lesz az is. Már alig várom. A barna tavalyi hosszú szárakat majd visszavágom, de már apró hajtásokat felfedezhetünk a tövénél. Idén is igéretes társ lesz!

 
A futó mellett van ez a díszfű. konkrétan dísz "fű-gombolyag". Inkább mutatós, mint hasznos, de nakam nagyon tetszik. Mellette egy tavaly gyönyörűen virágző-terebélyesedő mezei büdöske. Amilyen egyszerű növénynek gondolnánk, annyi örömet és meglepetést szerzett nekem az elmúlt évben. mivel bőven volt hely a növekedéshez, kb fél méter magas és kicsit ennél is szélesebb volt. Ami megmaradt és most látható az csak töredéke az eredetinek. Szó szerint. :-) A kép sarkában pedig lehet ismét egy kövirózsa kolóniát felfedezni.

Az előző kövirózsa itt fejeződik be.... mellettük egy pici snidling család, plussz már oda készítettem az "új testvért", ezt a műanyag poharat Mutti-tól kaptam, pénteken fogom beültetni. A kép hátuljában pedig ismét a favorit "guminövény". Várjátok csak meg, remélem kinő idén is, nagyon cuki lesz :-D

Íme a balkonláda vége. A két guminövény között ott lapul még egy sziklakerti kis növény. még talán szabad szemmel is látható, hogy még megvannak a tavalyi szárak, da már a tőveknék az új hajtás is látszik. Ez tuti siker, átvészelte a téli fagyokat.

Ez tehát, az az óriásládika, amelynek növekedését, szépítését fogom itt a blogon dokumentálni.
Remélem láttok majd Ti is némi perspektívát a munkámban és szivem mélyén remélem, hogy egy kis kedvet csinálom ahhoz bennetek, h ti is neveljetek, szeretgessetek minimum egy kis növényt.

Higgyétek el, megéri. A növény is meghálálja a gondoskodást, a szeretetet.  Rengeteg örömet tudnak okozni. Ezt a szeretetet és örömet kívánom mindenkinek. Nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése