2010. május 18., kedd

Medvehagymás lepény

Eltűntem!!!
Mea Culpa!

Már lassan harmadik hete küzdök egy mandulagyulladással. Eleinte még lázam volt két napig, de azóta ilyen téren tünetmentes vagyok. A folyamatos antibiotikumok szedése miatt kissé fáradékony, kedvtelen vagyok.
Mindennapi munkámat és edzéseket persze nem hagyhattam abba, de estére már inkább csak nézek ki a fejemből....de most már megelégeltem a "hallgatást".

Természetesen ettem, és a "kertben" is történtek események. Ezeket most dokumentálom, utólag. Sorry.

Még hetekkel ezelőtt, időben sikerült elcsípnem egy csokor megvehagymát a zöldségesnél. Eszembe jutott, hogy ezzel várom haza a hétvégén Mr. Smith-t. A készítés folyamatát nem rögzítettem....sajnos az ízét sem tudod pontosan átadni, de higgyétek el ISTENI lett. :-)

Medvehagymás lepény: 28 centis lepényformához
250 g finomliszt
125 g hideg, felkockázott vaj
1 tojás

1-2 ek víz, ha nem akar összeállni

a töltelékhez:
3 tojás
200 ml tejszín
fél csokor medvehagyma
pár ág kakukkfű, só, bors
100 g ementáli, vagy bármilyen reszelhető sajt
100 g (juh)túró
kevés olívaolaj


A tészta hozzávalóit összegyűrom gyorsan, nehogy a vaj megadja magát. Ha nem akar összeállni rendesen, kis vízzel lazíthatjuk még. Lepény formába nyomkodjuk, tetejét kevés olivával megkenjük.
A töltelék minden alkotó részét aprítva összekeverjük, a sajtból csak a felét reszeljük a masszához! Töltsüt ezt a tésztára.
Mehet a sütőbe (nincs hőkijelzőm, nem tudom hány fok!) minimum 20 percre! Az idő letelte után nézzük meg, reszeljük rá a maradék sarkot is. Visszatolhatjuk a sütőbe még minimum 10 percre. Jóérzés alapján hagyjuk benn sülni még. (én mindig a töltelék folyósságát nézem, ha már teljesen megsült, szilárd halmazállapotú, akkor jó)
Egészségünkre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése